,

אחרי שמאס בחד-גוניות של ביגוד הריצה כיום, החליט דן שמעוני להביא לישראל את SAYSKY, מותג הריצה מדנמרק שמבקש להחזיר את האישיות והסטייל: "ספורט צריך להיות כיף, ומלא ברגש ובאפשרות להביע את עצמך"
צובעים את הירקון | צילום: נופר שיימן ולר

עולם הריצה הישראלי מלא במותגים, חלקם מוכרים יותר ואחרים פחות, שבאים ומנסים להציע לספורטאי ברוב המקרים עוד מאותו הדבר: עוד גופיית ריצה, עוד חולצה ועוד מכנסיים או גרביים. בלי אמירה, בלי מחשבה על הדרך.

החד גוניות הזו נמאסה על דן שמעוני, שחקן כדורסל בעברו וספורטאי חובב של כלל ענפי הספורט, בעל ניסיון עשיר בעולמות המסחר המקוון, שבחר לנסות להוסיף צבע לחיים שלו ושל הרצים: הוא הפך להיות היבואן הבלעדי של SAYSKY – מותג הריצה מדנמרק.

"SAYSKY הוא מותג ריצה שנוסד בדנמרק ב-2013 בידי לארס פדרסון, אלוף אירופה ואלוף דנמרק בגלישת רוח (PWA World Tour) לשעבר, שנהג לצאת לאימונים בשעות המוקדמות של קופנהאגן ושם לב לגישה המשעממת והרצינית יתר על המידה של החברות השונות בכל הקשור לביגוד ספורט", מספר שמעוני. "הרעיון מאחורי המותג הוא פשוט: לפתח ביגוד ריצה באיכות הגבוהה ביותר בלי להתפשר על הסגנון או על האישיות של הלובש אותו".

דן שמעוני | צילום: SAYSKY ISRAEL

בפועל לא מדובר בעוד מותג ספורט אלא בחברה שבאה לעשות דברים בגישה קצת אחרת. החברה מדגישה שהיא "יוצרת סגנון חיים, טרנדים אופנתיים וקהילה שמחייה את עולם הריצה" והכל דרך ביגוד בסגנון אורבני שעוצב עבור אנשים שלוקחים את הספורט שלהם ברצינות, אבל את עצמם אולי קצת פחות.

"מי שרץ באופן קבוע ומתאמן למרתון, או מי שמתמיד בפעילות ספורטיבית כאורח חיים, נמצא בתהליך״, מתאר שמעוני. "הוא חלק ממסע ולא משהו שהוא זבנג וגמרנו. זה מה שאנחנו רוצים להראות שמעניין אותנו: תשנו טוב, תראו טוב, תאכלו טוב. תשקיעו בגוף שלכם ותשקיעו בעצמכם באופן כללי, וגם תרוצו עם חולצה שנראית טוב. ספורט הוא חלק ממה שמגדיר את דרך החיים שלכם ואנחנו רוצים להיות חלק מהדרך הזאת".

"Crème de la crème running gear" | צילום: נופר שיימן ולר

ואיך אתם מתכננים להראות את הדרך הזו באמצעות המוצרים שלכם?
"החלום שלנו הוא שמי שיראה אדם שרץ עם הביגוד שלנו ידע שהוא חי את המסע הזה של הספורט. עולם הריצה רווי ומאוד משעמם. אין אמירה. אין את הנוכחות של התהליך. SAYSKY הוא מותג שנבנה סביב קהילה חזקה שהעיקרון הבסיסי שלה שספורט צריך להיות כיף, ומלא ברגש ובאפשרות להביע את עצמך. לא משנה אם אתה רץ מרתון או מחפש להתאמן בשביל הכיף, המשמעות של בחירה במותג שלנו היא בחירה בדרך שלך והנאה מהתהליך. המוטו שלנו 'להיות כוכב' משקף בדיוק את הנקודה הזו – תזכורת שכל אחד יכול לזרוח ולא משנה הרקע שלו".

שילוב של איכות וסגנון
המוצרים של SAYSKY בישראל כיום מיועדים בשלב הנוכחי לגברים בלבד, וכוללים מגוון טכנולוגיות וחידושים. לדוגמא חולצות שברגע שאתם מגיעים לכמות זיעה מסוימת נחשף ההדפס על גביהן, החזרי אור לריצות בשעות החושך, כיסים פונקציונליים, צבעוניות רבה, משפטי מוטיבציה מהז'רגון המקצועי הבא לידי ביטוי בכלל המוצרים: חולצות וגופיות, טייצים, מכנסיים, גרביים, כובעים, בנדנות, וסטים לרצי אולטרא ועוד.

הדפס שנחשף כשמזיעים | צילום: SAYSKY

איך אתם מתכננים להיכנס ולהשתלב בשוק המלא היום של עולם הריצה?
"המותג הזה שם את הדגש על עולם הריצה עם קריצה לעולמות התנועה וחדרי הכושר. יש תשומת לב רבה לבדים המאוד טכניים, המטרה היא שהבגד יהיה חלק בלתי נפרד מהגוף והתנועה. ריצה עם הביגוד שלנו היא שילוב של איכות וסגנון, כשאין עוד מותג כמונו היום. מבחינת איכות הוא תוכנן בקפידה לתת מענה מדויק על הצרכים שלנו הרצים ומבחינת נראות אין שני לו".

קהל הרצים הוא נאמן, כזה שברגע שהתחבר למותג אחד הוא כנראה ילבש אותו שנים. איך אתם ניגשים לפתור את הנושא הזה?
"אני מחפש את האנשים שלא ישאלו מה רע במותג אחר מקביל אלינו, אלא כאלה שיש להם יעדים ספורטיביים וכל המעטפת להשגת היעדים היא התהליך. קהילת הרצים תופסת תאוצה בארץ ובעולם ואנשים לא רוצים להידמות האחד לשני, הם רוצים לבלוט ולזרוח. רצים מובילים בתחום אשר חוו מספר תחרויות בחו״ל כבר נחשפו כבר למותג מימינם ומשמאלם וכעת אנו מנגישים את הניחוח הסקנדינבי גם באקלים הארץ הישראלי. היעד הראשוני שלנו הוא 'לצבוע את הירקון ב-SAYSKY' ואנחנו לא רחוקים משם".

משקל נוצה. 45 גרם בלבד | צילום: SAYSKY

כרגע ניתן להשיג את המוצרים השונים רק דרך אתר האינטרנט של החברה, Skyers.co.il כשב-4.7 מתוכנן אירוע השקה במתחם החדש של ה-WLNS Club ברחוב דיזינגוף 213 בתל אביב. מדובר במסלול ההתאוששות הראשון בעולם – 60 דקות של התאוששות מדעית של הגוף שמשלבת מגלגלי גוף מתקדמים, שרוולי דחיסה עם דיקור ומדיטציה, וטיפול סאונות עם אמבטיית קרח. דרך אגב, ביגוד עבור נשים של SAYSKY מתכונן להיות חלק ממוצרי החברה רק באמצע 2026.

עד אז ינסו שמעוני ו-SAYSKY ישראל להשתלב גם בעולם האופנה ובעולמות התנועה, במקביל לדגש הרב שיינתן לריצה. המחשבה היא לא רק לצאת לרוץ או להגיע לאימון, אלא לחשוב על הדרך שבה אתה עושה את זה.

"כל קולקציה מתחלפת בממוצע כל שלושה עד ארבעה שבועות, ומאחורי כל קולקציה נמצאת פילוסופיה מאוד עמוקה", מסכם שמעוני. "ישנה תורה שלמה מאחורי כל קונספט של עיצוב, כשבכל פעם אתה כצרכן תרצה להתחדש ולהתעמק במסרים שלה. בסוף הראייה שלנו היא לטווח הרחוק ולא חייב רק לרוץ עם המוצרים שלנו, אלא גם להשתמש בהם כאביזר אופנתי לכל דבר.

יותם אהרוני עם בגדי המותג | צילום: נופר שיימן ולר

"המותג שלנו משדר תהליך, מסע, בין אם אני עושה קרוספיט, רץ מרתון או מתאמן לנפש, אני משדר אדם ששומר על אורח חיים בריא. לכן זה לא רק שיצאתי לריצה או לאימון אלא גם איך אני נראה כשאני עושה את זה. בסוף אנחנו מותג פרימיום, כזה שמדגיש את הייחודיות של אדם. אנחנו אומרים בוא תמקסם את החוויה ותעצים את הכוכב הזה שהוא בעצם אתה".


 

הכתבה בשיתוף SAYSKY, למידע נוסף לחצו כאן לאתר הרשמי של המותג

Dan Chemouny Liss